Gmina Skąpe realizuje w terminie 1.12.2012 – 30.06.2013 r. projekt pt; „Indywidualizacja procesu nauczania w kl. I-III w Gminie Skąpe” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013
Priorytet IX Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejazenie różnic w jakościusług edukacyjnych
Cele projektu
Cel główny
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów kl. I-III wszystkich szkół podstawowych funkcjonujących w Gminie Skąpe w wyniku wsparcia indywidualnego rozwoju w okresie realizacji projektu
Cele szczegółowe
1. Objęcie wsparciem uczniów, u których zdiagnozowano deficyty w zakresie umiejętności szkolnych i/lub wady postawy i/lub problemy logopedyczne poprzez organizację zajęć niwelujących stwierdzone trudności
2. Objęcie wsparciem uczniów, u których zdiagnozowano uzdolnienia w zakresie umiejętności szkolnych poprzez organizację zajęć rozwijających zdiagnozowane umiejętności
3. Poprawa warunków bazy dydaktycznej w szkołach objętych projektem poprzez ich wyposazenie w materiały dydaktyczne w okresie realizacji projektu
Beneficjenci projektu
Priorytet IX Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejazenie różnic w jakościusług edukacyjnych
Cele projektu
Cel główny
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów kl. I-III wszystkich szkół podstawowych funkcjonujących w Gminie Skąpe w wyniku wsparcia indywidualnego rozwoju w okresie realizacji projektu
Cele szczegółowe
1. Objęcie wsparciem uczniów, u których zdiagnozowano deficyty w zakresie umiejętności szkolnych i/lub wady postawy i/lub problemy logopedyczne poprzez organizację zajęć niwelujących stwierdzone trudności
2. Objęcie wsparciem uczniów, u których zdiagnozowano uzdolnienia w zakresie umiejętności szkolnych poprzez organizację zajęć rozwijających zdiagnozowane umiejętności
3. Poprawa warunków bazy dydaktycznej w szkołach objętych projektem poprzez ich wyposazenie w materiały dydaktyczne w okresie realizacji projektu
Beneficjenci projektu
Projekt skierowany jest do uczniów kl. I-III szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Skąpe, tj.
- szkoły w Niekarzynie: 34 uczniów, 20 dziewczynek, 14 chłopców
- szkoły w Ołoboku: 27 uczniów, 14 dziewczynek, 13 chłopców
- szkoły w Międzylesiu: 24 uczniów, 12 dziewczynek, 12 chłopców
Dobór dzieci do uczestnictwa w projekcie oraz rodzaj planowanych zajęć został dokonany w oparciu o przeprowadzoną diagnozę przez zespoły nauczycieli powołane przez dyrektorów poszczególnych szkół. Celeme prac zespołów była analiza możliwości oraz indywidualnych potrzeb uczniów w obszarze edukacji i wychowania.
Działania w ramach projektu
W ramach projektu przewidziano:
1. Organizację w trzech szkołach 150 godz. zajęć dodatkowych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją
2. Organizację w dwóch szkołach 60 godz. dodatkowych zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
3. Organizację w trzech szkołach150 godz. zajęć dodatkowych logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
4. Organizację w trzech szkołach 150 godz. dodatkowych zajęć z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy
5. Organizację w trzech szkołach 120 godz. zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych
6. Organizację w jedenj szkole 30 godz. zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie
7. Organizację w jednej szkole 30 godz. dodatkowych zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie.
8. Doposażenie wszystkich szkół biorących udział w projekcie w materiały i pomoce dydaktyczne